0 Rahsia Ternak Ikan Tilapia

Apakah Isi Kandungan Ebook Ini? (copy & paste link dibawah ni)
http://www.klikjer.com/members/idevaffiliate.php?id=718_9_1_25

1) 10 KELEBIHAN IKAN TILAPIA. Ianya menjadi sebab mengapa ikan tilapia menjadi pilihan utama berbanding ikan lain oleh penternak-penternak ikan.

2) CIRI-CIRI IKAN TILAPIA. Adalah penting untuk anda mengetahui, apakah ciri-ciri yang menjadikan sesekor ikan tilapia itu berada pada Gred A, B atau C. Ianya dapat membantu anda untuk meningkatkan kadar keuntungan anda kelak.

3) KOLAM IKAN. Apakah jenis-jenis kolam ikan yanag boleh digunakan untuk menternak ikan tilapia? Dimanakah lokasi yang sesuai untuk membuat kolam? Berapakah kos yang terlibat dalam pembuatan kolam? Apakah peralatan yang diperlukan untuk kolam ikan? Semuanya diterangkan dengan lengkap dalam ebook ini.

4) BENIH IKAN. Ketahui dimana anda boleh mendapatkan benih ikan tilapia serta memberikan tips tentang "Apakah perkara yang perlu anda tahu dan teliti sewaktu membeli benih ikan?".

5) MAKANAN IKAN. Memuatkan panduan mengenai pemakanan ikan seperti waktu pemberian makanan, jenis-jenis makanan dan tempat mendapatkan bekalan makanan ikan.

6) PENYAKIT IKAN. Belajar cara mengetahui ikan yang menghadapi penyakit dan langkah-langkah mengubatinya.

7) PEMASARAN. Ketahui bagaimana memasarkan hasil tangkapan. Jenis-jenis pembeli dan teknik pemasaran untuk mendapatkan pembeli.

8) RISIKO – RISIKO. Menerangkan risiko-risiko yang mungkin dihadapi oleh penternak. Pelajarilah daripada pengalaman penternak-penternak sedia ada yang telah menghadapi risiko-risiko tersebut, ianya boleh mengelakan diri anda daripada terjerumus ke dalam risiko-risiko yang mendatangkan kerugian besar.

Link ke ebook:-
http://www.klikjer.com/members/idevaffiliate.php?id=718_9_1_25
 

kkawan blogspot 2013 Copyright © 2013 - |- Template created by PaksuTrubo - |- Powered by Blogger Templates