0 M.Nasir dan Illuminati

Ketika seluruh rakyat Malaysia belum mengenali Illuminati, kumpulan Kembara yang dianggotai oleh M.Nasir suatu ketika dahulu telahpun dikatakan menampilkan beberapa unsur Illuminati didalam albumnya. Namun, tidak lama selepas berjuang bersama-sama dalam bidang nyanyian dengan ahli kumpulan Kembara yang lain, M.Nasir telah menarik diri daripada kumpulan tersebut dan bergerak solo. M.Nasir juga pernah suatu ketika dahulu dikritik/digam oleh RTM atas ketelanjurannya ketika memberi komen terhadap Tun Dr Mahathir Mohamed.
Kini, pada tahun 2011, kita boleh menyaksikan betapa pengaruh besar Illuminati atau Freemason sudah banyak mempengaruhi rakyat Malaysia. Sama ada iklan, mahupun konsert pastinya mempunyai unsur-unsur Freemasonry. Namun, sama ada kebetulan atau sesuatu yang dirancang, ia masih diperkatakan oleh rakyat Malaysia, terutama yang 'masih hijau' dalam mengenali Freemasonry.
Upacara perletakan batu asas loji Freemason di Pulau Pinang
Harus diingat bahawa, Freemason bukan sahaja bergerak di Malaysia melalui lojiloji mereka sahaja. Tetapi secara 'ghaib', ia turut bergerak melalui pertubuhan seperti Lion Club dan Rotary Club. Kelab-kelab ini pula dianggotai oleh ahli-ahli korporat serta orang ramai yang 'buta' ataupun bukan beragama Islam. Justeru, janganlah hairan sekiranya terdapat dua atau tiga iklan TV yang anda tonton mempunyai unsur-unsur Freemasonry.
Kulit album kumpulan Kembara
Apa yang anda lihat diatas adalah kulit album kumpulan Kembara. Tidak cukup dengan kulit album, lirik lagu nyanian M.Nasir bertajuk APA LAGI juga agak menarik perhatian.
APA LAGI  (M NASIR)

Betapa berat memandang
Berat lagi memikul
Rumahku kau cerobohi
Ladang sudah kau cabul
Tinggal tanah terbakar
Dengan pahlawan hilang ikrar
Apa lagi yang kau mahukan
Hey manusia pendominasi
Apa lagi yang kau mahukan
Hey mata dalam tiga segi
Dari tanah jawi ke Maghribi
Semangatnya mahu kau ragut
Dengan caramu, dengan alasanmu
Dari ide mu yang bangrut.. hey!!!
Sedarlah sedarlah hey teman
Tidak semua jalan menuju ke kota Rom
Geseklah rebabmu
Wahai tangan yang membuai
Darahku tetap mengalir
Ke tanah pertiwi ini
Ho.. ho.. ho
Tetap mengalir
Mengalir untuk pertiwi ini
Damai bukan kawat berduri
Damai dada yang terbuka
Cinta harus membebaskan
Bukan seksa penjara
Hujan api yang kau gugurkan
Ku terima bagai bunga.
Sebagai tambahan, pembaca boleh melihat unsur-unsur Freemasonry yang terdapat didalam AJL 24, banyak unsur-unsur Freemasonry yang boleh dilihat. Persembahan Siti Nurhaliza, Alyah, Hujan, Stacy...
 

kkawan blogspot 2013 Copyright © 2013 - |- Template created by PaksuTrubo - |- Powered by Blogger Templates