0 LELAKI 'DIBUNUH OLEH LETUPAN TELEPON'



Menurut Times of India, 23 tahun Gujjar Gopal, menderita luka serius pada telinga kanan, leher dan bahu. Mayatnya dijumpai bersama dengan sisa-sisa telefon dan bateri berhampiran pertanian di desa Banda, Kota, terletak di sebelah utara negara bahagian Rajasthan.
Polis percaya bahawa ia "dibunuh oleh mobile" setelah mereka mendapati potongan-potongan handset Nokia 1209, sebuah model asas dikeluarkan pada bulan Ogos 2008, tersebar di dekatnya.

Diyakini korban pergi ke hutan untuk menguruskan ternakan nya sekitar tengah hari dan tubuhnya hanya dijumpai kemudian di malam hari. Tidak ada saksi peristiwa tragis namun diasumsikan bahwa ia berbicara di telefon sebelum meletup.

Ini mungkin adalah insiden pertama di India di mana seorang lelaki meninggal akibat letupan telefon apabila telefon tidak dikenakan bayaran.

Pada bulan Januari tahun ini, seorang ibu rumah tangga 27 tahun di Kadapa, India, dibunuh oleh sebuah letupan disebabkan oleh handset buatan China ia berbicara pada saat bersamaan mengisi peranti.

Kematian akibat letupan telefon telah dilaporkan di negara-negara lain seperti China dan Nepal.

SUMBER DARI: yahoo!
 

kkawan blogspot 2013 Copyright © 2013 - |- Template created by PaksuTrubo - |- Powered by Blogger Templates